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Inviato
Il mio amico ha appena preso una Vespa 150cc del 1969 e io stavo andando con lei a controllarli perché sono l'unica persona che conosce che conosce le cose con le due ruote. Tutti quelli che ho guidato prima e quello che ha avuto ha avuto un sacco di rallentamento nel cambio di marcia. Sono abituato alle moto con un pedale del cambio, e quelle sono sempre state bloccate in modo abbastanza solido. Le Vespe sono state tutte abbastanza sciolte da poter girare a metà strada fino all'indicatore della marcia successiva sulla barra. Sta avendo tutto ciò che è normale? E può essere rafforzato?

 
Inviato

Non ho ben capito, ma forse dovresti regolare il filo della frizione, se non è ben tirato il cambio è ballerino, se troppo tirato è difficile cambiare e tende a camminare in avanti

Inviato
4 hours ago, xericos said:

Non ho ben capito, ma forse dovresti regolare il filo della frizione, se non è ben tirato il cambio è ballerino, se troppo tirato è difficile cambiare e tende a camminare in avanti https://scrabblewordfinder.vip/ https://www.applock.ooo/ https://www.7zip.vip/

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  • 5 weeks later...
  • 1 year later...
Inviato (modificato)

So, I'm still learning to ride. I'm pretty confidant in all aspects of riding now, except one thing ... shifting down. I can do donuts and figure eights all day without a second blink. I can shift up to speed no problem by listening to the engine. But when it comes to slowing down to make a turn, I freeze. I can't fucking figure out how to tell which gear i should be in. My bike lurches and brakes all over the place when I try to shift to a lower gear. Everyone tells me, you just need to practice and it will become second nature, but I can't figure out how you tell which gear you should be in when slowing down.  shareit

Modificato da crocoyes8
  • 6 months later...
Inviato (modificato)

The handlebar of a Vespa with automatic transmission mimics those of a bicycle, with two brake levers. The rider turns the throttle and goes without the need to manually change gears. 

Modificato da isabellfour
Inviato (modificato)

A Vespa is an example of classic engineering on a scooter with a timeless design. Its gearbox still uses the same setup since 1944. It is composed of either three (3) or four (4) gears. forpc.onl jiofi.local.html

Modificato da isabellfour
  • 11 months later...
Inviato

With the exception of older, “retro” models, modern Vespa scooters are known as “twist-n-go”, because the transmission is a continuously variable automatic (CVT), meaning the driver doesn't have to worry about shifting gears and can simply twist the throttle control to accelerate.

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